Este cunoscut faptul că bateriile vehiculelor electrice se deteriorează în timp. Totuși, s-a descoperit recent că cele de pe Volkswagen ID.3 rezistă foarte bine. Acest lucru a fost stabilit prin intermediul unor teste pe termen lung efectuate de ADAC, o asociație cu sediul în Germania.
ADAC a supus testelor un ID.3 Pro S cu 200 de CP pe parcursul a 100.000 de kilometri. Rezultatele acestora au indicat că bateriile și-au păstrat 93% din capacitatea inițială a bateriei, ceea ce este mult peste capacitatea de 74% declarată inițial de brandul auto german.
De exemplu, unitatea de testare ID.3 utilizată de organizație a fost alimentată folosind încărcarea rapidă cât mai des posibil. De asemenea, a fost lăsată în priză timp de mai multe zile și a fost încărcată frecvent până la 100%. De menționat că VW nu recomandă utilizatorilor să facă aceste lucruri cu vehiculele lor, dar, cu toate acestea, ID.3 a reușit să reziste testelor extreme.
De menționat că această capacitate a bateriei despre care vorbim este cunoscută și ca „sănătatea bateriei”, ea se pierde pe măsură ce bateriile sunt încărcate în mod repetat. Simptomele includ o utilizare a energiei din ce în ce mai rapidă, pierderi la încărcare și descărcare, etc.
Dincolo de durabilitatea bateriei VW, ADAC a lăudat, de asemenea, producătorul auto german pentru că a fost sincer cu capacitatea bateriei ID.3. Micul EV are o capacitate de 82 kWh, însă doar 77 kWh sunt utilizabili, deoarece are nevoie de diferența de 5 kWh ca tampon. După cum am menționat, încărcarea repetată a bateriilor litiu-ion la 100% este o modalitate bună de a scurta durata de viață a acestora.
ADAC spune că va efectua mai multe teste pe bateriile lui ID.3 până la pragul de 160.000 de kilometri. Este o etapă importantă pentru testul pe termen lung, deoarece după această distanță expiră garanția bateriei oferite de producător.
Deocamdată, grupul german de testare încurajează proprietarii de VW să rămână la curent cu actualizările over-the-air ale mărcii. Testele sale indică, de asemenea, că update-urile au oferit îmbunătățiri considerabile în ceea ce privește consumul de energie la temperaturi scăzute, dar și eficiența.